ďťż

Cywilne statki




wikii - Cz mar 20, 2008 6:48 pm
" />To już było i nazywało sie karawany, ale ja chce do tego podejść troche inaczej.

1. wprowadzić budynek zwany np Cywilny port kosmiczny.
2. tam możnaby przede wszystkim wynająć pilota, któremu można by dać zlecenie na cykliczne transporty ( ustawia się ile surki na powiedzmy 48 h przez jaki czas)
3. pilot w tym wypadku to NIE oficer i ma kilka frachtowców o niewielkiej pojemności.
Jest wynajmowany na okres zlecenia (płacimy towarami lub % transportu)
lub od transakcji.
4. w sumie sam proces wyglądałby bardzo podobnie do transferu energii miedzy kolektorami.
5. Byłoby dostępnych kilku pilotów o kilku rodzajach i wysokościach cen.
6. I teraz najciekawsze handel miedzy graczami:TAK
-gracz stawia ofertę i znajduje pilota który sie PODEJMIE zlecenia (to część zabezpieczenia przeciw pushowi)
-lub znajduje ofertę na z wystawionych przez innych.
-transakcja dokonuje sie tak jak pomiędzy własnymi planetami.
zabezpieczenia:
- zasięg centrum rośnie wraz z poziomem (to samo w sobie mogłoby wystarczyć)
- każdemu graczowi kupującemu O WIELE więcej niż sprzedającemu spada morale (obywatele czują się zbędni, ich praca nie wystarcza)
-Do punktu wyżej - obliczane jest globalnie iloraz kupowane/sprzedawane. Od określonych wartości (ok. 100) wpływ na społeczeństwo jest widoczny.
-Przewoźnikom (pilotom) nie opłaca się latać z surką tylko w jedną stronę. Jeśli flota część statków wraca pusta, to do pewnej granicy (zależna od ilości całkowitej surki w transakcji) koszty handlu rosną, a potem pilot odmówi wykonania zadania.
W praktyce wygląda to tak, że im większa różnica między surką tym większe koszty (liczy sie, że różnice do 20% liczymy jak 1:1, powyżej naliczamy koszty). A przy śmiesznych kwotach:
chce 100k energii za 100 organiksów. pilot ma frachtowce o pojemności 5k. Dostarczałby 20 statkami 100k energii. potem wracałby z 19 sztukami pustymi. Dlatego pilot na coś takiego sie nie pisze.

-jestem otwarty na dalsze sugestie.
7.Po wprowadzeniu rozszerzonego desantu można także wprowadzić opcję przemytu oddziałów dywersyjnych na planete nieprzyjaciela.(To na przyszłość)
8. Pojawiały by sie też losowo generowane jednostki turystyczne, transportowe i handlowe. Byłyby one bardzo częste, ale tak tylko dla ozdoby. Mogą też przywozić jakieś śmieszne ilości surowca.(do 1 tys. jednostek).
zapraszam do dyskusji.





thm - Pt mar 21, 2008 8:25 am
" />co do cywilnych lotow to z pewna doza ostroznosci jestem na TAK
co do handlu pomiedzy graczami jestem na TAK

ale moje pojedyncze TAK nie wystarczy - potrzeba wiekszej presji i zgody wiekszej ilosci graczy



CKYY - Pt mar 21, 2008 9:15 am
" />mam to samo zdanie co Thm.



Nakan - Pt mar 21, 2008 9:51 am
" />
">ale moje pojedyncze TAK nie wystarczy

No to dodam jeszcze 2 x Tak moje i 1 x TAK pożyczone.





paxtorn - Pt mar 21, 2008 10:46 am
" />hmmm nie wiem czy dokładnie w takiej formie.... ale TAK



Estel - Pt mar 21, 2008 8:16 pm
" />TAK, całkowicie za. Wprawdzie zabezpieczenie ala spadek morale IMO zbędne, dyskryminuje kupców, a ominąć łatwo - ale cała reszta wygląda bardzo ciekawie, zwłaszcza z rosnącym kosztem lotów w jedną stronę. Tylko żeby się to nie skończyło transferem kryształów za organiksy...

Dlatego, jestem za handlem między graczami bez ograniczeń =)

Pozdrawiam



Mikko - So mar 22, 2008 8:57 am
" />Tak Tak Tak i jeszcze raz Tak!

ale...

- każdemu graczowi kupującemu O WIELE więcej niż sprzedającemu spada morale (obywatele czują się zbędni, ich praca nie wystarcza)

Z tym sie absolutnie nie zgadzam poniewaz sens handlu polega na tym zeby ja najwiecej kupic a nie sprzedac. Sprzedaje sie po to zbey miec pieniadze ale one nie sa wazne. Wazne jest to co za nie kupisz. Wiec tam gdzie sie duzo kupuje jest wysoki dobrobyt

-Przewoźnikom (pilotom) nie opłaca się latać z surką tylko w jedną stronę. Jeśli flota część statków wraca pusta, to do pewnej granicy (zależna od ilości całkowitej surki w transakcji) koszty handlu rosną, a potem pilot odmówi wykonania zadania.
W praktyce wygląda to tak, że im większa różnica między surką tym większe koszty (liczy sie, że różnice do 20% liczymy jak 1:1, powyżej naliczamy koszty). A przy śmiesznych kwotach:
chce 100k energii za 100 organiksów. pilot ma frachtowce o pojemności 5k. Dostarczałby 20 statkami 100k energii. potem wracałby z 19 sztukami pustymi. Dlatego pilot na coś takiego sie nie pisze.

Tego chyba nie rozumiem. Jezeli duzo zarobia to im sie oplaca wracac z pustym bagaznikiem Zeby logicznie rozmawiac o tym co pilot moze i co mu sie oplaca musismy dobrze okreslic nature tej jednostki. Czy on bedzie mial imie i umiejetnosci? Czy bedzie od kogos podlegly? Czy bedize mial wlasne statki? Trzeba sie zastanowic kim tak naprawde bedzie i jakie moze miec wtedy funkcje/zachowania.

Calosc bardzo dobra



wikii - So mar 22, 2008 10:16 am
" />
"> każdemu graczowi kupującemu O WIELE więcej niż sprzedającemu spada morale (obywatele czują się zbędni, ich praca nie wystarcza)

Z tym sie absolutnie nie zgadzam poniewaz sens handlu polega na tym zeby ja najwiecej kupic a nie sprzedac. Sprzedaje sie po to zbey miec pieniadze ale one nie sa wazne. Wazne jest to co za nie kupisz. Wiec tam gdzie sie duzo kupuje jest wysoki dobrobyt

Ja tu mam na myśli naprawde skrajne przypadki, czyli wyłudzenia jakich chcemy przy handlu uniknąć.

A co do pilotów moim zdaniem powinna być to tak jakby zewnętrzna firma, albo lepiej kilka. Taki prywatny przewoźnik niezależny od rządu (gracza). Wynajmujemy pilota na kurs (zlecenie) więc imię i umiejętności będą mieć zapewne funkcję wyłącznie ozdobną (lepiej wybrać z listy imię niż numer). Nie utrzymujemy ich na stałe, jak oficerów. Ale to moja opinia.



Adzik - So mar 22, 2008 3:31 pm
" />no i skoro potrzeba głosów:

Adzik : TAK
Modomir : TAK
Pomysłowy : TAK

( za manolisa : TAK )



thm - So mar 22, 2008 6:32 pm
" />
">A co do pilotów moim zdaniem powinna być to tak jakby zewnętrzna firma, albo lepiej kilka. Taki prywatny przewoźnik niezależny od rządu (gracza). Wynajmujemy pilota na kurs (zlecenie) więc imię i umiejętności będą mieć zapewne funkcję wyłącznie ozdobną (lepiej wybrać z listy imię niż numer). Nie utrzymujemy ich na stałe, jak oficerów. Ale to moja opinia.

co do zewnetrznej firmy.. to pomysl jest taki, zeby zrobic konsorcjum handlowe (albo kilka konsorcjow handlowych - co by byla konkurencja - i teraz:

- kazdy gracz nalezacy do takiego konsorcjium wydzierzawia swoje statki handlowe (transportowce) i pilotow
- kazdy kto chce pohandlowac z kims - wynajmuje takie statki z konsorcjum handlowego i placi im za transport
- jesli jest kilka konsorcjow handlowych to mozna sobie wybrac tego tanszego (konkurencja)
- kazdy gracz moze zostac handlazem i zamiast budowac floty fojenne to moze inwestowac w statki dla konsorcjum handlowego (przewoznicy)
- poza tym takie statki lataja calkiem normalnie jak kazdy inny - mozna je zaatakowac etc.
- konsorcjum handlowe tym sie rozni od zwyklych transportowcow, ze moze przewozic surowce dla innych graczy a do tego statki naprawiaja sie z automatu (ale nie za darmo)
- dodatkow otwiera to mozliwosci pt. konsorcjum militarnych - ktore eskortuja te statki
- dodatkowo mozna na takie statki napada (w przebraniu / maskujac swoje pochodzenie ?) - czyli PIRACIC



paxtorn - So mar 22, 2008 9:16 pm
" />
">co do zewnetrznej firmy.. to pomysl jest taki, zeby zrobic konsorcjum handlowe (albo kilka konsorcjow handlowych - co by byla konkurencja - i teraz:

- kazdy gracz nalezacy do takiego konsorcjium wydzierzawia swoje statki handlowe (transportowce) i pilotow
- kazdy kto chce pohandlowac z kims - wynajmuje takie statki z konsorcjum handlowego i placi im za transport
- jesli jest kilka konsorcjow handlowych to mozna sobie wybrac tego tanszego (konkurencja)
- kazdy gracz moze zostac handlazem i zamiast budowac floty fojenne to moze inwestowac w statki dla konsorcjum handlowego (przewoznicy)
- poza tym takie statki lataja calkiem normalnie jak kazdy inny - mozna je zaatakowac etc.
- konsorcjum handlowe tym sie rozni od zwyklych transportowcow, ze moze przewozic surowce dla innych graczy a do tego statki naprawiaja sie z automatu (ale nie za darmo)
- dodatkow otwiera to mozliwosci pt. konsorcjum militarnych - ktore eskortuja te statki
- dodatkowo mozna na takie statki napada (w przebraniu / maskujac swoje pochodzenie ?) - czyli PIRACIC


TAK! TAK! TAAAAK




Mikko - Pn mar 24, 2008 3:26 pm
" />Ja jestem za Tylko treba to powoli wprowadzac i moze na poczatek bez udzialu flot graczy zeby bylo prosciej. Mysle ze mozna to stopniowo rozwijac zeby sie nie zrobil balagan.



thm - Pn mar 24, 2008 6:55 pm
" />jak bedzie wiecej glosow na tak to to pozwoli mi przekonac chlopakow - bo oni sa na raczej-nie
//edit

a ta gielde przerobic tak, ze sprzedaz tak jak jest - a kupno to cenyx3 albo i x10 - i zmieniamy nazwe na PRZEMYT/CZARNY RYNEK



paxtorn - Pn mar 24, 2008 6:59 pm
" />Ależ TAK TAK TAK TAK TAK TAK



Adzik - Pn mar 24, 2008 7:02 pm
" />No to zapisy pod petycją przekonania chłopaków

Podpisz się jeśli się zgadzasz: (Copy lista i dopisujemy sie na ostatniej pozycji)

1. Adzik
2. thm
3. Estel
4. Nakan
5. Paxtorn
6. Mikko
7. wikii
8. Dj_Alien
9. solider



Adzik - Pn mar 24, 2008 7:04 pm
" />
">//edit

a ta gielde przerobic tak, ze sprzedaz tak jak jest - a kupno to cenyx3 albo i x10 - i zmieniamy nazwe na PRZEMYT/CZARNY RYNEK


to żeś wypalił... jak to by miało wyglądać?
Sprzedaje 300k a moge za to kupić 100k ? (ALE ŹDZIERASZ!!!)



thm - Pn mar 24, 2008 7:43 pm
" /> generalnie to ma byc drozej - ale za to nie trzeba miec do tego zadnych statkow - generalnie: pewne ale drogie zrodlo



Adzik - Pn mar 24, 2008 7:57 pm
" />Czyli rozumiem jeżeli chce tanio to musze albo mieć własne fabryki, albo importować ze "wschodu" od innych graczy ?



thm - Pn mar 24, 2008 8:51 pm
" />jezeli chcesz po cenie rynkowej - tzn. takiej zaproponowanej przez graczy to musisz kupowac przez gielde + gildie handlowcow - a jak chcesz szybko i pewnie to Konsorcjum Handlowe (czyli aktualna gielda) - ale wtedy jest drozej.

ja to widze tak, ze mozna bedzie wystawic na sprzedaz jakies surowce albo artefakty albo moduly do statkow i ktos kto kupuje dobiera sobie sprzedajacego i gildie handlowa i placi sprzedajacemu taka cene jak on chce + oplaca gildie ktora to dla niego przewozi.

//edit //
albo sprzedawac ludzi (oficerow) - taki handel wytrenowanym personelem ?

to wszystko jest jeszcze do doprecyzowania i ustalenia.