ďťż

Desant i okupacja (pomysł na wzbogacenie)




paxtorn - Pn lis 26, 2007 10:10 pm
" />Obecnie jest tak, że desantowiec bierze 5000 luda oni lądują i okupują i ewentualnie przylecą transportowce i coś zakosząĂ˘â‚ŹÂŚ

Chciałbym znacznie rozwinąć ten wątek. A mianowicie:
1. Wprowadzić garnizony na planetach (nowe jednostki naziemne).
2. Skoro żołnierze naziemni to i bitwy NA planetach nie tylko nad nimi w przestrzeni kosmicznej.
3. Nowa funkcja dla oficerów (dowódca wojska naziemnych nie biorących udziału w walkach ze statkami kosmicznymi tylko z wrogami z desantowców).

A teraz bardziej szczegółowo:

Ad1.

System analogiczny do ‿kosmicznego” tylko że inne jednostki i tak:

(tutaj wszystko do ustalenia czy trenować pojedynczych żołnierzy czy oddziałami od razu itd. Ponadto wszystkie parametry mogą ulegnąć zmianie ze względu na silnik gry, realizm, albo ‿widzi mi się” tfurców i tak wielkie graty za robotę!)

Å»ołnierz piechoty

Opis: Tania jednostka dobrze sprawująca się w walce z partyzantką na wrogiej planecie jak i z ciężką artylerią jak zdołają do niej dotrzeć.

Rodzaj broni: karabin (lekka)
Siła ognia: 20
Zasięg ognia: bardzo bliski
Pancerz: 3
Rozmiar: 1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 100% skuteczności
Atak na Komandosa: 95% skuteczności
Atak na Czołg: 50% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 135% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 130% skuteczności
Atak na Partyzanta: 125% skuteczności

Komandos

Opis: Jednostka nieco droższa oraz lepiej wyszkolona i wyposażona niż żołnierz piechoty. Dobrze sprawująca się w walce z partyzantką na wrogiej planecie jak i z ciężką artylerią.

Rodzaj broni: karabin (lekka)
Siła ognia: 30
Zasięg ognia: bardzo bliski
Pancerz: 10
Rozmiar: 1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 105% skuteczności
Atak na Komandosa: 100% skuteczności
Atak na Czołg: 60% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 145% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 140% skuteczności
Atak na Partyzanta: 130% skuteczności

Czołg

Opis: Jednostka silnie opancerzona i nadająca się do miażdżenia piechoty. Słaby w walce z partyzantką która doskonale zna teren.

Rodzaj broni: Działo laserowe (ciężka) + dwa karabiny (lekka)
Siła ognia: 400
Zasięg ognia: średni (działo) bliski(karabiny
Pancerz: 400
Rozmiar: 10
Załoga: 4

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 200% skuteczności
Atak na Komandosa: 200% skuteczności
Atak na Czołg: 100% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 95% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 90% skuteczności
Atak na Partyzanta: 80% skuteczności

Lekka artyleria

Opis: Jednostka rażąca na odległość. Najlepiej sprawuje się przy ostrzeliwaniu czołgów i piechoty.

Rodzaj broni: Lekkie działo plazmowe (ciężka)
Siła ognia: 500
Zasięg ognia: daleki
Pancerz: 100
Rozmiar: 15
Załoga: 6

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 100% skuteczności
Atak na Komandosa: 100% skuteczności
Atak na Czołg: 115% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 100% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 100% skuteczności
Atak na Partyzanta: 75% skuteczności

Ciężka artyleria

Opis: Jednostka dalekiego zasięgu. Najlepiej sprawuje się przy ostrzeliwaniu czołgów. Wciągnięta w bezpośrednią walkę nie ma zbytnich szans na chociażby poprawny wynik

Rodzaj broni: Ciężkie działo plazmowe (ciężka)
Siła ognia: 1000
Zasięg ognia: bardzo daleki
Pancerz: 200
Rozmiar: 20
Załoga: 10

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 75% skuteczności
Atak na Komandosa: 75% skuteczności
Atak na Czołg: 125% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 100% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 100% skuteczności
Atak na Partyzanta: 70% skuteczności

Partyzant

Opis: Jednostka, która nie jest nigdzie szkolona, przez co w walce w otwartym polu nie ma większych szans. Za to doskonale zna teren dzięki czemu może nie raz zaskoczyć przeciwnika. Partyzanci tworzą się sami z siebie kiedy wojska broniące ich planety przegrały i wojska nie przyjaciela rozpoczęły okupację. Ich głównym atutem jest liczebność. Jak długo będą powstawać i w jakiej ilości jest zależne od morale panującego na planecie.

Rodzaj broni: zróżnicowana
Siła ognia: 10
Zasięg ognia: bardzo bliski
Pancerz: 1
Rozmiar: 1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Å»ołnierza piechoty: 85% skuteczności
Atak na Komandosa: 80% skuteczności
Atak na Czołg: 150% skuteczności
Atak na Lekką artylerię: 140% skuteczności
Atak na Ciężką artylerię: 140% skuteczności
Atak na Partyzanta: 100% skuteczności (czysto teoretycznie)

Ad2.
Widziałbym to tak że każdy desantowiec może wziąć określony rozmiar wojsk weźmy na to te 5000 rozmiaru (jakby nie uległo to zmianie…. W tedy musiały by być te jednostki tanie i bez większej siły uderzeniowej). Wtedy do takiego desantowca wejdzie np. 5000 komandosów. Napotkają 500 czołgów i mają pozdro

W momencie wylądowania desantowców rozpoczynałaby się bitwa z siłami gracza do którego należy planeta. Jeżeli takich sił by nie było była by automatycznie przegrana… I teraz w momencie przegrania takiej bitwy co jakiś czas wybucha powstanie partyzantów (sprytny gracz wtedy przyśle posiłki dla dzielnych powstańców i nie powinien mieć problemu z wyzwoleniem planety). Ich liczebność tak jak i częstotliwość takich powstań zależałaby od morale panującego na planecie.
Mogłoby to urozmaicić przejmowanie planet jeżeli będzie wprowadzone.

Garnizon planety myślę że mógłby być szkolony i ‿przechowywany” w nowym budynku o nazwie ‿koszary wojskowe” zlikwidowałoby to przy okazji nie parzystą ilość budynków
Jeśli nie to można na siłę kombinować ze stocznią.

Ad3.
Wojskami takimi dowodziliby nasi kochani oficerowie i wpływali na jakość wali swoich podwładnych w podobny sposób jak dzieje się w to w przestrzeni kosmicznej.

Jedyny problem to rozmiar. Myślę, że nie powinno się wziąć tu ‿polityki” rozmiarowej panującej na statkach bo na jeden desantowiec wchodziło by nam 500 oficerów.. można np. zastosować przelicznik rozmiar_floty*100=rozmiar_wojsk_ naziemnych i już by wyglądało to dużo lepiej.

Ogólnie otworzyło by to całkiem nowe możliwości w grze takie jak:
-kolejny ciekawy etap rozgrywki
-wojny przybrałyby poważniejszy charakter
-możliwość wprowadzenia wielu nowych technologii
-mogłaby to być niezła frajda dla nas wszystkich 

Teraz czekam na opinie. Ciekawi mnie co sądzie o tym pomyśle……
I od razu koment dla tfurców: Wiem że z tym by była maaaaaasa roboty, ale może warto?





omega9x - Pn lis 26, 2007 10:36 pm
" />jestem za !!! mam parę celów do zdesantowania i okupacji



Adzik - Wt lis 27, 2007 1:41 am
" />@paxtorn

Pomysł : Nowatorski, oryginalny i wnoszący do gry coś nowego Brawo jeżeli to Twój pomysł, mam nadzieje ze pociągniesz go do końca Ocena pozytywna

Opracowanie Pomysłu: No cóż... mogę się przyczepić jedynie do stylistyki niektórych zdań jakbym miał się naprawdę czepiać miód, cud malina i roballina 10/10 za opracowanie, szczegółowe, merytoryczne, konkretne, nie to co niektóre moje

Przydatność: Jak już wspomniałeś, wniosłoby to do Cosmo dużo nowego - ale czy pozytywnego pod względem komplikacji gry - na to pytanie pozostawię odpowiedź innym, nie mnie to oceniać. Aczkolwiek nieoficjalnie podpowiem że to można podciągnąć pod przejmowanie planet. Byłoby super

Osobiste uwagi: Cieszy mnie to że ktoś daje nowy pomysł na forum, ładna forma podawcza sprawia że przyjemnie się czyta, rozwiązania proponowane przez Ciebie są logiczne i o to chodzi. Teraz tylko czekamy czy to nie bedze zbyt skomplikowane pod względem cena/zysk dla Twórców.

Å»yczę wytrwałości w trzymaniu tego pomysłu i dązeniu do jego realizacji

Pozdrawiam Adzik



yezoo - Wt lis 27, 2007 3:32 am
" />tez uwazam, ze to ciekawy watek. ogolnie okupacja to cos, co mozna w wielu kierunkach porozwijac. mam nadzieje, ze przyjdzie na to pora





Dyktator - Wt lis 27, 2007 8:31 am
" />Pomysł genialny !! Jestem ZA
Zastanawiam się tylko jaki wpływ na bitwy lądowe miałyby jednostki kosmiczne ?



Nakan - Wt lis 27, 2007 8:47 am
" />
">Zastanawiam się tylko jaki wpływ na bitwy lądowe miałyby jednostki kosmiczne ?

Może raz na bitwę (ale tylko jeśli wciśniemy przycisk) bombardowanie orbitalne. Czyli ogólna rozwałka z jednym zastrzeżeniem, nasze jednostki naziemne też trochę dostają. Procent zniszczeń naszych jednostek zależny od doświadczenia oficerów na statkach, im lepszy oficer tym bardziej trafia w cel a nie we własne jednostki ?



serowski - Wt lis 27, 2007 8:53 am
" />pomysl, a zwlaszcza opracowanie bardzo bardzo spoko, brawo paxtorn

niemniej boje sie tutaj o jedna rzecz, okupacja to juz jest dosc skomplikowany proces i malo kto w tym momencie uprawia ten proceder (chybe sie nie myle co? ), mam wrazenie ze dolozenie dodatkowej warstwy komplikacji w postaci wojsk ladowych pograzy ten aspekt cp jeszcze bardziej



Dyktator - Wt lis 27, 2007 8:57 am
" />@nakan
Czy statki nie służą m.in. do niszczenia obrony nazuiemnej ? Jeśli tak to czy nie służyły by jedmocześnie do walki z wrogiem. Przecieżw normalnym życiu żadna armia nie rusza sie bez wsparcia lotniczego.



Nakan - Wt lis 27, 2007 9:10 am
" />Być może i mało ludzi korzysta, ale mimo wszystko można jeśli ktoś chce, to fajnie że w grze jest dużo rozbudowanych opcji co nie oznacza że jeśli gram to muszę robić i używać wszystkiego co jest dostępne. Kto będzie chciał ten użyje a kto nie ten to oleje, ale bogactwo opcji tylko uatrakcyjnia grę i daje więcej możliwości. Dodając jeszcze do tego parę wynalazków dotyczących walki naziemnej mamy fajną sprawę. Gracze specjalizują i robimy wtedy tandem, jeden gracz specjalizuje się w walce kosmicznej, drugi jest mistrzem w walce naziemnej i nie ma planety która oprze się takiemu atakowi. To fajnie ruszyło by współpracę między graczami. Trochę trzeba z mienić w cosmo tą manierę Imperium jak koreańska firma, każdy robi wszystko, trzeba tak pokombinować żeby jedni gracze byli dobrzy w jednej dziedzinie a inni w innej. Wtedy ludzie będą się na wzajem potrzebować i współpracować nie tylko wtedy kiedy trzeba bić roballa

Dyktator - co innego walić w obronę nie patrząc gdzie walisz bo nie martwisz się niecelnymi salwami a co innego walić w pobliżu swoich jednostek uważając na to aby ich nie trafić. Jeśli jest walka jednostek naziemnych to są one na tyle blisko siebie że trzeba już wtedy dokładnie patrzeć gdzie strzelasz. Statki kosmiczne to jednak nie są pojazdy przeznaczone do walki w atmosferze. Poza tym bez sensu było by wtedy dzielenie jednostek na naziemne i kosmiczne jeśli obydwa będą tak samo skuteczne na planecie.



Hagen - Wt lis 27, 2007 10:24 am
" />ser to dorzućcie więcej korzyści z okupacji, np. jakieś wynalazki bądź informacje o statach części oficerów; kradzież kredytów czy tez informacje o ruchach flot. Moze też wycinek wypisów z boxa sojuszwego okupowanych graczy.



Dyktator - Wt lis 27, 2007 1:35 pm
" />Ale skoro aktualnie statki służą do niszczenia obrony i budynków to może sie zdarzyć sytacja że ktoś wyśle dużą flote zniszczy nią wszystko co sie rusza a potem setką żołnierz zajmie planete.



thm - Wt lis 27, 2007 2:52 pm
" />cos a la MMO ? - jestem za.



Adzik - Wt lis 27, 2007 5:36 pm
" />@Dyktator

Tego nie unikniesz

Ostatnio widziałem u maliego nad Kokonem 66 Pancerników - Teraz wyobraź sobie że te cudeńka podlatują nad stolicę no nie wiem... moja i zaczynają 12h ostrzał planety równając z ziemią budynki do 1-10%

Prawie jak uderzenie bombą atomową - pratycznie nic nie powinno zostać więc ta setka dobrze wyszkolonych komandosów mogłaby zdziałać cudeńka ;]

Taka mała dygresja

Co do utrudniania gry: Chyba pomysł zasługuje na przejście do senatu
1. powód - Popularność ( rosnąca na tak)
2. powód - Uatrakcyjnienie gry a wraz ze wzrostem benefitów z okupacji byłoby fajne mieć piechotę i mechaniczne pojazdy na planetach. Prawie jak MOO III - tam też to fajnie rozwiązane jest



serowski - Wt lis 27, 2007 7:35 pm
" />
">Moze też wycinek wypisów z boxa sojuszwego okupowanych graczy.

hi hi no spoko pomysl moze szpieg powinien to robic? a swoja droga uatrakcyjnienie okupacji caly czas mamy na uwadze, cos z pewnoscia podziałamy w tym kierunku, ale to rozmowa na inny watek ..



paxtorn - Wt lis 27, 2007 9:08 pm
" />łoooo jej jaki odzew
no dobra po kolei


">Pomysł : Nowatorski, oryginalny i wnoszący do gry coś nowego Smile Brawo jeżeli to Twój pomysł, mam nadzieje ze pociągniesz go do końca Smile Ocena pozytywna

no dzięki wielkie:) owszem pomysł mój ale musiał dojrzewać przed publikacją parę dni w mojej głowie


">Opracowanie Pomysłu: No cóż... mogę się przyczepić jedynie do stylistyki niektórych zdań jakbym miał się naprawdę czepiać

cóż... akurat to nigdy nie była moja mocna strona;-)


">Pomysł genialny !! Jestem ZA
Zastanawiam się tylko jaki wpływ na bitwy lądowe miałyby jednostki kosmiczne ?


raczej nie wyobrażałem sobie tego tak by flotylle kosmiczne ingerowały w bitwy na lądzie. Chociaż pewien ograniczony wpływ wydawałby się całkiem sensowny np. na środku pola bitwy walnął pocisk z pancernika i zabił tyle żołnierzy z tej strony i tyle z tamtej.


">pomysl, a zwlaszcza opracowanie bardzo bardzo spoko, brawo paxtorn Smile

niemniej boje sie tutaj o jedna rzecz, okupacja to juz jest dosc skomplikowany proces i malo kto w tym momencie uprawia ten proceder (chybe sie nie myle co? Wink ), mam wrazenie ze dolozenie dodatkowej warstwy komplikacji w postaci wojsk ladowych pograzy ten aspekt cp jeszcze bardziej


dzięki za pozytywną opnię... co do okupacji wydaje mi się, że takie urozmaicenie właśnie przyczyniłoby się do większego zainteresowania tym zagadnieniem


">Pomysł genialny !! Jestem ZA
Zastanawiam się tylko jaki wpływ na bitwy lądowe miałyby jednostki kosmiczne ?


raczej nie wyobrażałem sobie tego tak by flotylle kosmiczne ingerowały w bitwy na lądzie. Chociaż pewien ograniczony wpływ wydawałby się całkiem sensowny np. na środku pola bitwy walnął pocisk z pancernika i zabił tyle żołnierzy z tej strony i tyle z tamtej.


">Czy statki nie służą m.in. do niszczenia obrony nazuiemnej ? Jeśli tak to czy nie służyły by jedmocześnie do walki z wrogiem. Przecieżw normalnym życiu żadna armia nie rusza sie bez wsparcia lotniczego.

Niby tak ale w regularnej bitwie ciężko by trafić akurat we właściwy czołg z kosmosu


">cos a la MMO ? - jestem za.

szczerze mówiąc nie znam tej gry.....


">Ostatnio widziałem u maliego nad Kokonem 66 Pancerników - Teraz wyobraź sobie że te cudeńka podlatują nad stolicę no nie wiem... moja Wink i zaczynają 12h ostrzał planety równając z ziemią budynki do 1-10%

Prawie jak uderzenie bombą atomową - pratycznie nic nie powinno zostać więc ta setka dobrze wyszkolonych komandosów mogłaby zdziałać cudeńka ;]

Taka mała dygresja

Co do utrudniania gry: Chyba pomysł zasługuje na przejście do senatu
1. powód - Popularność ( rosnąca na tak)
2. powód - Uatrakcyjnienie gry a wraz ze wzrostem benefitów z okupacji byłoby fajne mieć piechotę i mechaniczne pojazdy na planetach. Prawie jak MOO III - tam też to fajnie rozwiązane jest Smile


i tu się w zasadzie w całości zgadzam

uff...



Dyktator - Śr lis 28, 2007 8:33 am
" />"Niby tak ale w regularnej bitwie ciężko by trafić akurat we właściwy czołg z kosmosu "

Ale w armie czołgów już łatwiej albo w fabrykę.

Ja właściwie jestem za, tylko wydaje mi sięże powinien być ograniczony wpływ jednostek kosmicznych na jednostki lądowe. Tak żeby pancerniki itp. były swego rodzaju "bombowcami strategicznymi" do niszczenia budynków.



Adzik - Śr lis 28, 2007 2:47 pm
" />Przykro mi Dyktator że to ja będę tą niewdzięczną i podłą osobą która powie:

"Sorry, to już jest"

Ale do rzeczy:

Pancerniki i bombardowanie budynków już jest w Cosmo, wystarczy że zniszczysz wszystkie floty i struktury obronne na planecie i mozesz rozpocząć bombardowanie planety. A pancerniki własnie są swego rodzaju :Bombowcami Strategicznymi:



paxtorn - Śr lis 28, 2007 4:19 pm
" />
">"Niby tak ale w regularnej bitwie ciężko by trafić akurat we właściwy czołg z kosmosu "

Ale w armie czołgów już łatwiej albo w fabrykę.

Ja właściwie jestem za, tylko wydaje mi sięże powinien być ograniczony wpływ jednostek kosmicznych na jednostki lądowe. Tak żeby pancerniki itp. były swego rodzaju "bombowcami strategicznymi" do niszczenia budynków.


Tak jak wspomniał Adzik bombardowanie planet już jest. Za to jak się teraz zastanowiłem można obok opcji "Nisz planetę" jeżeli na niej toczy się bitwa dołożyć rozkaz "Bombarduj pole bitwy" i teraz albo wszystkim dostanie się po równo i mamy jedną wielką masakrę jeśli robi to np 20 pancerników, albo na zasadzie "kto ma więcej szczęścia"



Dyktator - Śr lis 28, 2007 5:22 pm
" />Ja wiem że to już jest ale chodzi mi o to żeby tak pozostało. Å»eby jak już mają być te jednostki lądowe to one walczyły między sobą, a nie były strzelnicą dla krążowników, zabawką dla myśliwców albo robakiem dla pancerników (sorry roball )



paxtorn - Śr lis 28, 2007 5:34 pm
" />
">Ja wiem że to już jest ale chodzi mi o to żeby tak pozostało. Å»eby jak już mają być te jednostki lądowe to one walczyły między sobą, a nie były strzelnicą dla krążowników, zabawką dla myśliwców albo robakiem dla pancerników (sorry roball )

no to chyba wcześniej źle Cię zrozumiałem bo w zasadzie się zgadzamy



Adzik - So gru 15, 2007 3:13 pm
" />Przypominam o tym dobrym pomyślę i mam zapytanie:

Czy można to przenieść do Senatu ( dział na forum ) ażeby się dotarło i weszło do senatu ( Senat Galaktyczny Gry ) ?

Prosiłbym o wypowiedź TwórcÃ‶W



thm - So gru 15, 2007 4:17 pm
" />Bitwy lądowe - nowy rodzaj bitew polegający na tym, że po przełamaniu oporu obrońcy na orbicie, wysyłane są na planetę jednostki desantowe i rozpoczyna się nowy rodzaj bitwy. Z jednej strony są jednostki lądowe obrońcy z drugiej jednostki desantowe atakujących - w zależności od wyniku bitwy okupacja mogła by się rozpocząć lub nie - dodatkowo w trakcie trwania bitwy działanie obrony planetarnej było by ograniczone - przewaga w przestrzeni planetarnej dodatkowo wspierała by odpowiednią ze stron - obrońca mógłby budować umocnienia lądowe na podobnej zasadzie jak obronę planetarną. Utrzymanie jednostek bojowych kosztuje i obrońce i atakującego. Odpowiednie wynalazki miały by wpływ na wynik bitwy. Bitwa trwała by odpowiednio długo. Po całkowitym przełamaniu oporu i zdławieniu ruchu oporu i podniesieniu morale społeczeństwa na planecie możliwe byłoby całkowite przejęcie planety*.

*-to jeszcze do przegadania



Dyktator - So gru 15, 2007 5:13 pm
" />To jużtaki dodatek na później, ale myślę że można by dodać coś w rodzaju "patriotyzmu" dla okupowanej planety, albo szowinizmu dla okupanta. Wpłynęło by to na morale planety, długośćokupacji i ilość buntów czy raczej powstań. Można my też daćdwa wstaźniki jeden do okupacji planety, a drugo do swego rodzaju jej "udomowienia".



madej - Cz gru 20, 2007 2:16 pm
" />Pomysł walk na powierzchni planety niesamowicie zwiększy grywalnosc i realizm jestem za!! Zresztą jak tylko utworzyłem konto wystrzeliłem z wlasnie takim pyt do tworcow- "czy taka mozliwosc istnieje", ciesze sie ze sa inni którzy forsują ten pomysł....czy jest szansa ze wejdzie w życie i kiedy?? gram od wczoraj wiec nie wiem jeszcze o wszystkim co sie dzieje.....



Adzik - Cz gru 20, 2007 2:33 pm
" />SZansa ? tak istnieje....

Warunki jakie musza być spełnione:

1. popularny pomysł przedstawiony w dość rzetelny i fajny sposób
2. Musi wpaść Twórcom do serca tzn. spodobać się
3. Musi być realny do wprowadzenia nie tylko ze względu na fabułę i klimat gry lecz również dać się zaaplikować w kodzie.
4. Wstępnie omówiony w dziale dyskusja trafia do Senatu gdzie gracze decydują o jego popularności.

A kiedy ?

Jak wejdzie do senatu i będzie TOP 1, TOP 2 bądź TOP 3 )

poleciłbym kliknąć ten link PO ZALOGOWANIU W COSMO : http://cosmopulse.net/todotask/show_tasks.htm

i jak by jakieś inne pytania to wal



thm - Cz gru 20, 2007 2:37 pm
" />ja mysle, ze jak bedzie wiekszy oddzew na forum to wsadzi sie ten pomysl do senatu.



paxtorn - Cz gru 20, 2007 5:06 pm
" />
">ja mysle, ze jak bedzie wiekszy oddzew na forum to wsadzi sie ten pomysl do senatu.

no ja oczywiście popieram z całego serca

i w takim razie każdemu, komu choć trochę ten pomysł przypadł do gustu niech tu wyrazi swoje poparcie...



Adzik - Cz gru 20, 2007 5:35 pm
" />Ja swoje zdanie przedstawiłem parę postów wyżej

"Count me in" jak ktoś nie może znaleźć



Rozomak - Cz gru 20, 2007 5:50 pm
" />Pomysł ok ale czy sprawa bitwy lądowej nie ukazałaby się przy innym wątku, Przejmowaniu planet ? Bo jak niby to przejęcie miałoby się odbyć bez rozwinięcia elementu bitwy naziemnej?



Adzik - Cz gru 20, 2007 6:41 pm
" />hmm... w sumie wszystk osię ze wszystkim łączy

Myślę że to jest akurat taki element, który może funkcjonować niezależnie od Przejmowania planet i być takim Wstępem do nich



madej - Pt gru 21, 2007 10:52 am
" />No to pisać i wypowiadać sie ludziska!! Zanim pomyśli sie o przejmowaniu planet proponuje zając sie tym aspektem oddzielnie, to będzie ewentualny wstęp niesamowicie umilający grę i podwyższającym realność i grywalnosc. Dla mnie to pomysł nr 1 obecnie i mam nadzieje ze jak najszybciej znajdzie się w senacie!!

Co do przejmowania planet to moze niezłym pomysłem bylo by przejmowanie planet od piratów?? Fajnie bylo by wprowadzić np rożne Rasy kosmitów( każda moglaby mieć np inną strategie gry( obronna, agresywna itd) to tez urozmaiciło by grę. Kolejny pomysł to np wybór frakcji( coś na zasadzie X wars) co tez nieco zmieniałoby staty i dawało bonusy np do badan obronny, statków itd. Z tej gryz czasem uczyni sie niezłe cudeńko jesli będzie tylko zapał twórców:)

Niezłym pomysłem na przyciągnięcie graczy jest tez np stworzenie ok 30- 40 ras z których gracz wybiera na początku gry swoją własną( każda ma odmienne cechy i bonusy) wszystko opatrzone ilustracją ras i opisem historii oraz cech.

W grach tego typu aby przyciągnąć gracza liczy sie pierwsze wrażenie ,to juz połowa sukcesu. Najważniejsze są pierwsze sekundy, jesli cos zaskoczy i przyciągnie gracza to juz połowa sukcesu( wiem coś o tym piszę prace na temat reklamy i PR:)) Niestety totalnie nie znam się na informatyce wiec nie mam pojęcia czy to co napisałem jest wogóle możliwe do zrealizowania. Ale popisać można:)



yezoo - Pt gru 21, 2007 11:33 am
" />rasy nie wchodza w gre - z kilku powodow:
- rejestracja ma byc maksymalnie latwa, bez koniecznosci czytania wielu stron zasad. to wlasnie pierwsze wrazenie, o ktorym pisales
- nie chcemy, zeby gracz zalowal wyboru z poczatku gry, bo mu sie inna rasa bardziej spodoba.

innymi slowy nie ma ras, tylko kierunki rozwoju, np agresywny, kolonizator, defensywny, itp. przynajmniej z grubsza, pewnie fajnie bylo by miec tu jak najwiecej wyboru...



hadron - Pt gru 21, 2007 9:19 pm
" />Witam

Pomysł bardzo ciekawy.Wstępnie ma moje poparcie.

Wszystko zajmuje pewne miejsce na planecie.Zatem rozbudowa struktur obronnych bedzie warunkować wielkość obrony naziemnej?Czy podczas rozbudowy będzie trzeba wybierać między dotychczasowymi sposobami def ,a nowymi?
Czy będzie można przysłać posiłki (obrońca) w postaci desantowców ( oczywiście w obstawie , tak aby agresor musiał obronić proces przejęcia)?

Jestem w miare nowym graczem i każde pole ma dla mnie znaczenie (zapewne badania ułatwią mi życie, ale narazie jest ciężko). Jeśli już postawie struktury obronne to wole zatrzymać inwazje w kosmosie.Nie bede szkolić jednostek naziemnych. Wolałbym zrobić sobie grupke antyinwazyjna i na szybko reagować.Na obecnym etapie sojusznik oczyściłby mi niebo, a ja zadbałbym o planete. Ten cały pomysł (przy założeniu że widze to dobrze) jest skierowany przecieko planetom byłych graczy ( no i dobrze).Dla mnie wtedy to ma największy sens.
Jeśli macie chwile czasu to wyobrazcie sobie że chcecie dokonać inwazji na kokonie Jakie środki poszłyby na to Ale nawet z owiele mniej rozbudowanymi planetami nie byłoby łatwo gdy do gry przyłączyłyby się sojusze.Zdarzenia takie jak "Wielka bitwa pod kokonem" stałyby się powszednie.

Podkreślam że jestem za
No i zdrowych, wesołych świąt!



thm - Pt gru 21, 2007 10:07 pm
" />
">Fajnie bylo by wprowadzić np rożne Rasy kosmitów( każda moglaby mieć np inną strategie gry( obronna, agresywna itd) to tez urozmaiciło by grę.

jesli myslisz o rasach dla graczy - to tak jak yezoo napisal nie bedziemy ich wprowadzac - ale ser chce dodac kosmotow - cos a la piraci tylko inniejsi - i mysle, ze to pewnie kiedys sie zaimplementuje.



paxtorn - So gru 22, 2007 10:30 am
" />
">Wszystko zajmuje pewne miejsce na planecie.Zatem rozbudowa struktur obronnych bedzie warunkować wielkość obrony naziemnej?Czy podczas rozbudowy będzie trzeba wybierać między dotychczasowymi sposobami def ,a nowymi?
Czy będzie można przysłać posiłki (obrońca) w postaci desantowców ( oczywiście w obstawie , tak aby agresor musiał obronić proces przejęcia)?


Myślę że warto było by zrobić nowy budynek "Koszary" no ale to jest sprawa dyskusyjna....

a dowożenie posiłków na własną planetę.. hmm nie wiem może też transporterami?



madej - N gru 23, 2007 9:32 pm
" />a nie można wrzucić tego tematu już do senatu??



paxtorn - N gru 23, 2007 10:09 pm
" />
">a nie można wrzucić tego tematu już do senatu??

no wiesz biurokracja....



yezoo - N gru 23, 2007 10:43 pm
" />
">no wiesz biurokracja....

e-biurokracja

@adzik
mysle, mozna sprobowac wrzucic ten temat do forum "Senat". niech dojrzewa jak dlugodojrzewajacy francuski ser. ze trzy lata



paxtorn - N gru 23, 2007 10:52 pm
" />
">@adzik
mysle, mozna sprobowac wrzucic ten temat do forum "Senat". niech dojrzewa jak dlugodojrzewajacy francuski ser. ze trzy lata


za trzy lata to może spleśnieć... myślałem, że jesteś tym słynnym yezoo z cosmo co najtrudniejsze rzeczy implementuje w 3h... cóż myliłem się

ale może jeszcze kiedyś go spotkam;-)



yezoo - N gru 23, 2007 11:26 pm
" />hehehe
moze i w 3h. ale zanim sie wezme, to wszystkie papiery (podania, petycje, odwolania, plany, biznesplany, pozwolenia, slepa gienia, wnioski i formularze) musza byc perfekt przygotowane.



Adzik - Pn gru 24, 2007 12:40 am
" />ok, po wypełnieniu 24 formularzy przeniesienia, 8 podań o zmianę statusu oraz po 12 butelkach dobrej szkockiej dla Twórców udało mi isę przenieść temat do senatu



madej - Wt gru 25, 2007 11:31 am
" />I bardzo dobrze!! mam nadzieje ze temat będzie rozkwitał i za kilka miesięcy będziemy mogli cieszyć sie wysyłaniem na planetę wroga kilkudziesięciu desantowców z "żołnierzami kosmosu" i cieszyc się walkami naziemnymi......

Ps. uważam ze taka bitwa powinna trwać zdecydowanie dluzej niż np bitwa kosmiczna.....stawiamy na realizm, wiec proporcje powinny być zachowane:) eksterminacji wojsk i ludności nie dokonuje sie od tak sobie....



paxtorn - Wt gru 25, 2007 12:08 pm
" />
">I bardzo dobrze!! mam nadzieje ze temat będzie rozkwitał i za kilka miesięcy będziemy mogli cieszyć sie wysyłaniem na planetę wroga kilkudziesięciu desantowców z "żołnierzami kosmosu" i cieszyc się walkami naziemnymi......

Ps. uważam ze taka bitwa powinna trwać zdecydowanie dluzej niż np bitwa kosmiczna.....stawiamy na realizm, wiec proporcje powinny być zachowane:) eksterminacji wojsk i ludności nie dokonuje sie od tak sobie....


z pewnością ciekawy pomysł! W ten sposób nawet przy mniejszych siłach obrońców trudno będzie przejąć planetę, a łatwe to przecież być nie powinno.

Ponadto, można to urozmaicić w stosunku do bitew w kosmosie o np możliwość zastawienia pułapki w górach albo lesie. Wtedy np czołgi z partyzantami już kompletnie szans nie miały.



madej - Wt gru 25, 2007 12:59 pm
" />hmmmm no właśnie można by było to urozmaicić o rozne strategie....np oskrzydlanie, zasadzka, atak calymi silami na umocnione pozycje lub atak z zaskoczenia itd.....

Ale moze narazie nie straszmy twórców bo jak za duzo wymyślimy toi m sie nie będzie chciało za to wziąsc.....



Adzik - Wt gru 25, 2007 1:04 pm
" />właśnie...

zacznijmy od początkowego szkieletu a potem rozbudowujmy go o dodatki

@Madej - mysle że prędej wejdą proste taktyki do flot niz do jednostek ladowych lecz moge sie mylic



paxtorn - Wt gru 25, 2007 1:34 pm
" />
">zacznijmy od początkowego szkieletu a potem rozbudowujmy go o dodatki

a z pewnością jest co rozbudowywać. można np zrobić (oprócz koszar) kolejny budynek pt "Umocnienia obronne" typu zasadzki, bunkry etc etc.

no ale fakt może na razie ogólny szkielet... tylko w takim razie o czym tu jeszcze dyskutować? (no chyba że ktoś znalazł błąd w podstawowych założeniach)

może ewentualne pomysły nowych jednostek? Bo szkielet jako taki już jest



Adzik - Wt gru 25, 2007 1:59 pm
" />no cóż... będe musiał się z tym pomysłem jeszcze parę razy "przespać" bo obecnie głowę mam zajęta reorganizacją SFAQ i Wiki "Pomoc Cosmopulse".

Dziś nie napisze nic oprócz ogólników...

P.S. jeszcze Modułowość zbić w całość...



paxtorn - Śr sty 02, 2008 7:05 pm
" />Temat został przeniesiony już jakiś czas temu do działu na forum "Senat Galaktyczny", a cały czas nie można na niego głosować w senacie w grze... Można wiedzieć kiedyś będzie taka możliwość?



yezoo - Cz sty 03, 2008 4:55 pm
" />musimy najpierw obgadac szczegoly tematu. jak detale beda gotowe, to zadanie na pewno zostanie dodane. pozdr.



madej - Śr sty 16, 2008 3:32 pm
" />Jak rusza prace nad przejmowaniem planet, trzeba będzie pomyśleć o rozwinięciu opcji desantu i wdrożeniu pomysłów zawartych tutaj.



paxtorn - Śr sty 16, 2008 4:37 pm
" />
">Jak rusza prace nad przejmowaniem planet, trzeba będzie pomyśleć o rozwinięciu opcji desantu i wdrożeniu pomysłów zawartych tutaj.

Właśnie może warto pomyśleć połączeniu tych dwóch zagadnień i od razu implementować je razem?

a jeśli nie można by było tego zrobić sądzę, że lepiej by było wprowadzić najpierw pomysł o którym mowa w tym temacie. Wtedy przejmowanie planet będzie miało się o co oprzeć



yezoo - Śr sty 16, 2008 6:39 pm
" />dokladnie tak, doszlismy do tego, ze nie ma co rozwijac desantu jesli nie bedzie celu - przejmowania. dlatego do senatu trafilo przejmowanie, a rozbudowa walki ladowej czeka jako zalezne od tamtego.



Estel - Pn lut 18, 2008 12:51 am
" />Pomysł opracowany jest świetnie - w sumie, dodałbym tylko, że mozna by sprawić, by wojsko w malutkim stopniu zwiększało szansę na niepowodzenie akcji szpiegowskich przeciwnika - ale naprawdę w malutkim, i to każdy rodzaj oddziału w innym, a najwięcej do wykrywania (ale i tak mało) dawałby oddział słabszy przez to w walce. Naprawdę duże wojsko działałoby jak średni szpieg w kontrwywiadzie. Oczywiście działania kontrwywiadowcze kumulowałyby się z bonusem do wykrywania wojska.

Pozdrawiam



paxtorn - Pn lut 18, 2008 9:21 am
" />Czyli sugerujesz np wprowadzenia oddziałów policyjnych czy czegoś w tym stylu oprócz normalnego wojska?



Estel - Pn lut 18, 2008 3:45 pm
" />Tak, coś działającego w walce jak normalne wojsko, ale nieco (lub bardziej) słabsze w walce, za to mające większy ''bonus'' do wykrywania wszelakich nieprzyjaznych akcji szpiegowskich. Bardziej jako wsparcie dla kontrwywiadu, niż coś, co miałoby je zastępować (chociaż słaby szpieg może ''wpaść'' i przy samym wojsku)

Pozdrawiam



ziutus - Pn lut 18, 2008 4:02 pm
" />Nowa budowla - posterunek policji

I wtedy takze plusy dodatnie lub ujemnie (ze zacytuje klasyka) do morale na planecie .



Estel - Pn lut 18, 2008 4:31 pm
" />To raczej już podlega pod centrum administracyjne...



Welgar - Cz mar 20, 2008 8:30 pm
" />pomysł jest fajny i jestem tez za, bo faktycznie przejmowanie planet nie powinno być proste a dwa oprócz zwykłego złomu bojowego dodał bym mechy, piechotę w pancerzxach wspomaganych (ciężka piechota/szturmowa)



CKYY - Pt lip 17, 2009 7:47 am
" />spam w celu up tematu

No i mała propozycja jednostek (mogą się dublować z poprzednimi)

11 jednostek, które mogą walczyć na planecie (w tym latające, które nie opuszczają atmosfery i nie mogą poruszać się w hiper)

Miłego czytania


">Żołnierz Piechoty

Rodzaj broni: karabin maszynowy
Siła ognia: 30
Zasięg ognia: bardzo bliski
Pancerz: 10
HP: 120
Rozmiar: 1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 90% skuteczności
Atak na Czołg: 50% skuteczności
Atak na Artylerię: 70% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 90% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 60% skuteczności
Atak na Abramsa: 40% skuteczności
Atak na Apache'a: 70% skuteczności
Atak na F-16: 80% skuteczności
Atak na Marines'a: 110% skuteczności
Atak na Grom: 100% skuteczności



">Piechota zmechanizowana

Rodzaj broni: działko na samochodzie, karabiny
Siła ognia: 50
Zasięg ognia: bliski
Pancerz: 30
HP: 180
Rozmiar: 5

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 120% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 100% skuteczności
Atak na Czołg: 70% skuteczności
Atak na Artylerię: 80% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 110% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 80% skuteczności
Atak na Abramsa: 70% skuteczności
Atak na Apache'a: 80% skuteczności
Atak na F-16: 90% skuteczności
Atak na Marines'a: 120% skuteczności
Atak na Grom: 110% skuteczności



">Czołg

Rodzaj broni: główne działo
Siła ognia: 100
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 70
HP: 400
Rozmiar: 15

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 170% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 120% skuteczności
Atak na Czołg: 100% skuteczności
Atak na Artylerię: 110% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 70% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 90% skuteczności
Atak na Abramsa: 90% skuteczności
Atak na Apache'a: 90% skuteczności
Atak na F-16: 110% skuteczności
Atak na Marines'a: 140% skuteczności
Atak na Grom: 130% skuteczności



">Artyleria

Rodzaj broni: główne działo, karabiny
Siła ognia: 90
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 50
HP: 300
Rozmiar: 10

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 140% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 120% skuteczności
Atak na Czołg: 60% skuteczności
Atak na Artylerię: 100% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 80% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 80% skuteczności
Atak na Abramsa: 40% skuteczności
Atak na Apache'a: 70% skuteczności
Atak na F-16: 80% skuteczności
Atak na Marines'a: 150% skuteczności
Atak na Grom: 130% skuteczności



">Jednostka p-lot

Rodzaj broni: główne działo
Siła ognia: 130
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 80
HP: 500
Rozmiar: 25

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 60% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 75% skuteczności
Atak na Czołg: 80% skuteczności
Atak na Artylerię: 90% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 100% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 160% skuteczności
Atak na Abramsa: 60% skuteczności
Atak na Apache'a: 150% skuteczności
Atak na F-16: 170% skuteczności
Atak na Marines'a: 50% skuteczności
Atak na Grom: 40% skuteczności



">śmigłowiec p-panc

Rodzaj broni: 4 lekkie działa, 2x wyrzutnie rakiet
Siła ognia: 110
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 60
HP: 300
Rozmiar: 20

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 110% skuteczności
Atak na Czołg: 110% skuteczności
Atak na Artylerię: 100% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 70% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 100% skuteczności
Atak na Abramsa: 90% skuteczności
Atak na Apache'a: 100% skuteczności
Atak na F-16: 120% skuteczności
Atak na Marines'a: 90% skuteczności
Atak na Grom: 80% skuteczności



">Abrams

Rodzaj broni: główne działo
Siła ognia: 150
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 90
HP: 500
Rozmiar: 30

Modyfikatory bojowe:

Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 110% skuteczności
Atak na Czołg: 120% skuteczności
Atak na Artylerię: 110% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 90% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 60% skuteczności
Atak na Abramsa: 100% skuteczności
Atak na Apache'a: 70% skuteczności
Atak na F-16: 80% skuteczności
Atak na Marines'a: 110% skuteczności
Atak na Grom: 100% skuteczności



">Apache

Rodzaj broni: 4x lekkie działo, 2x wyrzutnia rakiet
Siła ognia: 140
Zasięg ognia: średni
Pancerz: 80
HP: 500
Rozmiar: 35

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 90% skuteczności
Atak na Czołg: 50% skuteczności
Atak na Artylerię: 70% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 110% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 60% skuteczności
Atak na Abramsa: 40% skuteczności
Atak na Apache'a: 70% skuteczności
Atak na F-16: 80% skuteczności
Atak na Marines'a: 110% skuteczności
Atak na Grom: 100% skuteczności



">F-16

Rodzaj broni: 2x wyrzutnia rakiet
Siła ognia: 170
Zasięg ognia: bardzo daleki
Pancerz: 110
HP: 500
Rozmiar: 60

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 110% skuteczności
Atak na Czołg: 100% skuteczności
Atak na Artylerię: 110% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 90% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 120% skuteczności
Atak na Abramsa: 90% skuteczności
Atak na Apache'a: 100% skuteczności
Atak na F-16: 130% skuteczności
Atak na Marines'a: 120% skuteczności
Atak na Grom: 110% skuteczności



">Marines

Rodzaj broni: karabin
Siła ognia: 90
Zasięg ognia: bliski
Pancerz: 40
HP: 200
Rozmiar: 10

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 130% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 90% skuteczności
Atak na Czołg: 60% skuteczności
Atak na Artylerię: 70% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 90% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 100% skuteczności
Atak na Abramsa: 50% skuteczności
Atak na Apache'a: 100% skuteczności
Atak na F-16: 110% skuteczności
Atak na Marines'a: 120% skuteczności
Atak na Grom: 110% skuteczności



">Grom

Rodzaj broni: karabin
Siła ognia: 110
Zasięg ognia: bliski
Pancerz: 90
HP: 350
Rozmiar: 30

Modyfikatory bojowe:
Atak na Żołnierza piechoty: 160% skuteczności
Atak na Piechotę zmechanizowaną: 110% skuteczności
Atak na Czołg: 80% skuteczności
Atak na Artylerię: 90% skuteczności
Atak na Jednostkę p-lot: 100% skuteczności
Atak na Śmigłowiec p-panc: 110% skuteczności
Atak na Abramsa: 70% skuteczności
Atak na Apache'a: 100% skuteczności
Atak na F-16: 140% skuteczności
Atak na Marines'a: 110% skuteczności
Atak na Grom: 100% skuteczności


Proszę o komentarze



thm - Pt lip 17, 2009 8:30 am
" />wojska ladowe == jestem za



CKYY - Pt lip 17, 2009 9:03 am
" />Do wojsk lądowych potrzebne byłyby hangary na planecie (nowy budynek) i w desantowcach (max rozmiar jednostek lądowych, który może zabrać) - ulepszenie desantu. No i przy bombardowaniach jednostki naziemne mogłyby wspomagać obronę planetarną, więc pomagałoby to w obronie przed bombardowaniem.



poszukiwacz - Pt lip 17, 2009 9:07 am
" />F-16 wciąż w użyciu?
może tak jeszcze jednostka walczaca w zwarciu?
taki assasin
Rodzaj broni:ładunki wybuchowe,miecz
siła ognia:300
Pancerz:0
HP:100
rozmiar:1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Śmigłowiec p-panc: 0% skuteczności
Atak na Apache'a: 0% skuteczności
Atak na F-16: 0% skuteczności

Jednostka Ekstremalnie niebezpieczna w walce o zerowej skuteczności na jednostki powietrzne była by ciekawą opcja jak sądze



CKYY - Pt lip 17, 2009 9:10 am
" />
">F-16 wciąż w użyciu?
może tak jeszcze jednostka walczaca w zwarciu?
taki assasin
Rodzaj broni:ładunki wybuchowe,miecz
siła ognia:300
Pancerz:0
HP:100
rozmiar:1

Modyfikatory bojowe:
Atak na Śmigłowiec p-panc: 0% skuteczności
Atak na Abramsa: 0% skuteczności
Atak na Apache'a: 0% skuteczności
Atak na F-16: 0% skuteczności
Atak na Grom: 0% skuteczności

Jednostka Ekstremalnie niebezpieczna w walce o zerowej skuteczności na jednostki powietrzne była by ciekawą opcja jak sądze


No a wiesz w ogóle co to jest GROM i co to są Abramsy?
GROM - służby typu Marines oddział specjalny.
Abrams - model czołgu



poszukiwacz - Pt lip 17, 2009 9:16 am
" />sorki mój błąd byłem pewny że to jednostki powietrzne
ale można dodać typ:jednostka powietrzna,pancerna,piechota
dla takich debili jak ja



CKYY - Pt lip 17, 2009 9:20 am
" />
">sorki mój błąd byłem pewny że to jednostki powietrzne
ale można dodać typ:jednostka powietrzna,pancerna,piechota
dla takich debili jak ja


no tam nie przejmuj się ale zamiast assasina lepiej dodać wcześniej podane jednostki, by urozmaicić grę - a pomyśl sobie, że może by się dało zrobić turniej kadry naziemnej... rozmiar ustalić, i wynik byłby najprawdopodobniej zależny od wyboru odpowiednich jednostek.



Adzik - Pt lip 17, 2009 12:18 pm
" />Właśnie - co z dowódcami tych jednostek?



CKYY - Pt lip 17, 2009 12:28 pm
" />
">Właśnie - co z dowódcami tych jednostek?

Sterowanie RC

a na poważnie:

Oficerowie ale wpływ oficera nie mógłby być taki, by 2 żołnierzy piechoty dowodzonych przez np. Roballowego oficera rozwalało bez strat 10k abramsów, 5k F-16, 20k gromowców i 10k jednostek p-lot

raczej oficer dawałby jakiś tam bonus (ale nie za duży) dla jednostek.



Adzik - Pt lip 17, 2009 12:34 pm
" />Z tym przykładem to oficer musiałby mieć dużą odwagę by startować z piechotą na abramsy

Czyli teoretycznie rozmiar floty oficera determinowałby rozmiar jednostek 'lądowych' ?

A jeszcze pytanie o ukształtowanie terenu - implementacja czy uproszczenie? (nieważne czy bijemy sie w mieście, w lesie, na pustyni, wśród magazynów energii i kryształu)



CKYY - Pt lip 17, 2009 3:30 pm
" />
">Z tym przykładem to oficer musiałby mieć dużą odwagę by startować z piechotą na abramsy

Czyli teoretycznie rozmiar floty oficera determinowałby rozmiar jednostek 'lądowych' ?

A jeszcze pytanie o ukształtowanie terenu - implementacja czy uproszczenie? (nieważne czy bijemy sie w mieście, w lesie, na pustyni, wśród magazynów energii i kryształu)


1. Raczej rozmiar obrony by mógł zarządzać takim 'rozmiarem' armii, jak obecnie strukturami obronnymi.

2. Raczej uproszczenie no chyba, że tfurcy będą chcieli to koniecznie wprowadzić, wtedy można to przedyskutować.

PS: Adzik, w wielu grach nawet łucznik potrafi zniszczyć F-16, albo śmigłowce p-panc. więc jak ma się co dziwić, że piechota rusza na Abramsy



poszukiwacz - Pt lip 17, 2009 3:35 pm
" />czyli co armia atakującego walczy bez dowódcy czy będzie ten z desantowcami?



CKYY - Pt lip 17, 2009 4:03 pm
" />
">czyli co armia atakującego walczy bez dowódcy czy będzie ten z desantowcami?

a jak myślisz?

Oczywiście ten z desantu. Może zabrać na pokład desantowców odpowiedni rozmiar jednostek, taki jakim może dowodzić.



Adzik - Pt lip 17, 2009 6:27 pm
" />Pewnie warunkując maksymalną pojemnością desantowca? czy upraszczamy tę kwestię?



CKYY - So lip 18, 2009 6:52 am
" />
">Pewnie warunkując maksymalną pojemnością desantowca? czy upraszczamy tę kwestię?

Tu max pojemność desantowca no chyba, że chcesz z 20 Abramsów do myśliwca załadować, albo podpiąć i holować



poszukiwacz - So lip 18, 2009 8:42 am
" />
">czyli co armia atakującego walczy bez dowódcy czy będzie ten z desantowcami?

a jak myślisz?

Oczywiście ten z desantu. Może zabrać na pokład desantowców odpowiedni rozmiar jednostek, taki jakim może dowodzić.

robiłem sobie nadziej że będzie bez
w ten sposób większe szanse mieli by ci początkujący na obronienie przed starszymi
co w kontekście przejmowania planet było by bardzo dobre



Adzik - So lip 18, 2009 9:01 am
" />@poszukiwacz

Nie zapominaj o populacji



poszukiwacz - So lip 18, 2009 11:57 am
" />jaśniej proszę



Adzik - So lip 18, 2009 12:01 pm
" />Populacja też bierze udział w obronie planety nieprawdaż?



poszukiwacz - So lip 18, 2009 12:07 pm
" />tiaaa ze skutecznościom taka sama jak moi oficerowie by walczyli z roballem



Adzik - So lip 18, 2009 12:11 pm
" />w 100 krotnej przewadze wygrałbyś



poszukiwacz - So lip 18, 2009 12:14 pm
" />zgubiłeś jedno zero
zresztą silniejszy może zniwelować te przewagę przysyłając większa armadę
a bez dowódcy to i łatwiej sie bronic
i walki ciekawsze jak sadze bo liczyło by się przede wszystkim odpowiednie dobranie sił do inwazji



Adzik - So lip 18, 2009 12:32 pm
" />Silniejszy _zawsze_ jest na uprzywilejowanej pozycji. Jego wyższość może być dzięki przygotowaniu ilościowemu lub technologicznem lub jakościowemu lub wszytkie te czynniki na raz.

Chodzi tu bardziej o to, by np. 10 milionowa planeta nie poddała się kilkunastu oddziałom piechoty wspomaganej przez kilka abramsów i F-16

Choć w sumie dobremu oddziałowi nie przeszkodzi zdobyć na chwile centrum planety by odessać surowce, jednak b. szybko zostaną osaczeni i wyparci Obecnie jest to potraktowane w bardzo uproszczonej wersji.

P.S. Strącenie desantowców w trakcie walk lądowych powinno znacząco wpływać na zdolność bojową jednostek lądowych



poszukiwacz - So lip 18, 2009 3:41 pm
" />wiesz ja mysle już w kontekście przejmowania planet
w ten sposób by gracz słabszy miał większe szanse a nie 20 marines rozwala 10000 czegoś tam i 100 000 cywilów



Adzik - So lip 18, 2009 4:08 pm
" />Ale to do Ciebie należałaby decyzja : "Zmuś populację do obrony planety" :>



Jonash - So lip 18, 2009 7:38 pm
" />Troche obok tematu, ale przejmowanie planet jest juz teraz tylko ze w sposob naturalny. Mozemy zrownac planete, potem ja okupowac w tym czasie przekonujac wlascicela pancernikami nad innymi planetami zeby wlasnie te nasza upatrzona opuscił.
I słabszy ma coś do powiedzenia, jak sie uprze to nawet Roballowi sie postawi Jednoczesnie jest pole do dyplomacji - jak widac przejmowanie planet juz jest
Polska mimo wielu lat rozbiorow, mimo wymazania z mapy nadl istnieje !
Jak juz bedą te walki lądowe to pamietajcie o zadaniach dla szpiegow - sabotaz i PR ktory mozna juz teraz dodac do akcji szpiega. Podnosiłoby morale okupowanej planety lub niszczyla jakies zasoby okupanta.



poszukiwacz - So lip 18, 2009 7:43 pm
" />może jeszcze zamach na imperatora?
jak sie uda to całe imperium zostaje opuszczone
poco się rozdrabniać

a te przejmowanie co niby teraz jest to raczej mało skuteczne nie sadzisz?



Jonash - So lip 18, 2009 8:01 pm
" />>>a te przejmowanie co niby teraz jest to raczej mało skuteczne nie sadzisz?

to nie rozumiem, zwracasz uwage na szanse słabszego gracza... a teraz chciałbyś bardziej skuteczne przejmowanie ? Wpadnie [przysłowiowy] Roball i masz pozamiatane bo mechanizm gry wymusi strate planety bez pytania się Ciebie o zdanie. I nie ważne co wydumasz, czy przejecie bedzie trwało 6 miesięcy to takie mechaniczne przejęcie jest IMHO złe i psuje zabawe.



poszukiwacz - So lip 18, 2009 8:05 pm
" />gajowi sojusznicy
jak ktos ich niema to pewnie wogule zrezygnuje z gry czyli 3 miesiące z głowy
ponadto Przejmowanie to ja rozumiem z infrastrukturą:)



Jonash - So lip 18, 2009 8:13 pm
" />to potrzebujesz planete czy jej infrastrukture ? Jesli nawet wejdzie przejmowanie to bedzie na tyle trudne, kosztowne i czasochłonne ze w tym czasie zbudujesz sobie dwie inne planety... CP jest wielkie. Przejmowanie to akcja polityczna i strategiczna a nie ekonomiczna.



Adzik - N lip 19, 2009 12:21 pm
" />
">może jeszcze zamach na imperatora?
jak sie uda to całe imperium zostaje opuszczone
poco się rozdrabniać

a te przejmowanie co niby teraz jest to raczej mało skuteczne nie sadzisz?


Powiedz to niektórym jasnym, którzy opuścili planety. Zastanów się czy dalej chcesz przejmowania planet



poszukiwacz - N lip 19, 2009 1:07 pm
" />owszem chce
mimo waszych mrocznych planów przejęcia władzy na cosmo:P
chce tez w taki sposób by nie było jednostronnych walk onie:)



Adzik - N lip 19, 2009 1:12 pm
" />
">owszem chce
mimo waszych mrocznych planów przejęcia władzy na cosmo:P
chce tez w taki sposób by nie było jednostronnych walk onie:)


władzy w jakim sensie? To, że będziemy decydować kiedy updejt a kiedy nie?

P.S. Lubie spiskowe teorie dziejów



AndrusPlachtus - Cz lut 25, 2010 11:22 am
" />Również jestem ZA !!!! Pomysł super. To by naprawdę dodało realizmu i mnóstwa dobrej zabawy.



sony - N lut 28, 2010 9:18 am
" />a nie chciałbyś przypadkiem tak poustawiać cosmo, żebyś to Ty porozwalał wszystkich innych graczy, nie zwracając uwagi na siłę ich imperiów i flot? bo z Twoich wypowiedzi tak to wynika...poustawiać wszystko pod swoje widzimisię...



poszukiwacz - N lut 28, 2010 9:47 pm
" />sony do kogo bijesz?